söndag 10 juni 2012

Stilla nyfikenheten, kunna äta?

Jag förstår inte vad det är för del på mig. När vi gick stresshanteringskursen så fick jag i hemläxa att låta bli att läsa nyheterna varje morgon och varje kväll. Helst låta bli att läsa dem alls. Jag kan bli som besatt av att följa vad som händer i världen och låter så oerhört mycket energi gå på det. Vad får jag ut av det? Visst kan man följa vad som händer i världen men att sedan googla vidare och kolla mer än vad jag behöver är egentligen ganska onödigt. Detta insåg jag idag när jag läser om "kannibalen" i USA som naken och hög åt av en annan mans ansikte. Jag hittar namnen och googlar. Gör inte det. Det kan vara bland det äckligaste jag någonsin sett. Blä. Jag ska försöka lova mig själv att inte leta vidare efter snuskig och fruktansvärd information, utan bara se till att stilla min nyfikenhet.

Jag menar det alltså, googla inte det om ni vill äta någonsin igen eller om ni vill kunna sova gott. Min keso och hallon på bordet ställs undan, NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar