tisdag 3 juli 2012

Varning för gnäll. gnäll och endast gnäll.

Varning för endast gnäll och en stund att skriva ner en sitaution! Vill ni inte läsa gnäll, sluta läs nu.

När jag i fredags flyttade ur min lägenhet så städade jag och mamma den tillsammans. På söndagen ringer min hyresvärd efter besiktningen och säger att vi behöver slipa av plattorna, med svinto "för det måste man göra". Vill jag inte göra det så får jag betala 500 spänn. Han sa att det skulle ta två timmar att fixa med svinton på de fyra (gamla) plattorna därav kostnaden. Idag när jag talade med honom sa han att det egentligen är för lite (!) pengar för arbetskostanden. Idag lade han också till, mitt i sitt skällande och gapande på mig att han är besviken och arg på mig för att jag inte har bränt ugnen. Jag frågade min kollegor, som för övrigt är väldigt många, om de har gjort de någon gång. Det var ett par som gjort det, men det var med sina nya varmluftugnar. Han tyckte alltså att jag borde göra det.
När jag påpekade för honom att det inte behövde skälla på det viset så bad han om ursäkt för det, skyllde på sitt temperament och skällde på nytt i samma sekund.
Att tillägga var att jag inte ansåg att jag behövde vara med på besktningen i söndags då jag visste att det inte borde vara något att anmärka på. Han ringde i söndags så var jag i duschen och ringde upp elva minuter senare, då hade han låst in nycklarna och var påväg till Göteborg. Alltså fanns inte ens någon tid för mig att hinna ta svinto på plattorna i söndags, trots att det skulle vara gjort den dagen.

För att koppla till mitt tidigare inlägg: att anstränga sig och vara tillags för andra, eller att helt enkelt bara göra det rätta behöver inte ge tillbaka på stört. Det är ju något jag märkt. Hade inte han bara kunnat ta svinto på de jävla plattorna när han låst i nyckeln, och jag är i Kungsbacka? Nehe då, då skall jag åka 30 mil för att skubba fyra plattor. Eller betala 500 kronor. Att tillägga är att han också nämnde i förbifarten att jag skulle kunna bli tvungen att betala 5000 kronor istället för så säger någon lag.

Jag är nogrann, mån om att saker och ting blir rätt och är som de skall vara.
Jag vill inte ta någon annans skit.


Så. Färdig. Nu skall jag hem och gnälla vidare med mamma och pappa.

1 kommentar:

  1. Han verkar ju inte klok!!! Jag kan inte tänka mig att du lämnat ifrån dig en icke acceptabel bostad, så det så!

    Skit i honom, låt det rinna av dig, ödsla ingen onödig energi!

    Stor kram, hoppas vi ses snart! Titta förresten in på min blogg senare idag så ska du få se något som nog gör dig lite gladare ;-) Kram igen!

    SvaraRadera