tisdag 25 september 2012

Extra ljus


När jag kom hem i onsdags så var det skallgång efter en ung kille från Onsala som hade försvunnit från sitt hem. Försvunna människor är något som verkligen griper tag i mig väldigt starkt. Kanske har det med mitt kontrollbehov att göra, jag vill veta vad som händer och vad folk tänker. Denna killen hade lämnat sina kläder på en pir i Onsala och man fann en väska med stenar i det djupa vattnet och. Allt pekade på att killen i fråga hade tagit sitt liv. Räddningstjänsten hittade inte honom, inte heller sökhundar och skallgång sattes igång i hopp om att något annat hade hänt, att han kanske försvunnit på något annat sätt. Tre kvällar i rad, många timmar i regn och rusk, spenderades av frivilliga för att leta efter killen, utan resultat.
Under söndagsförmiddagen hittade en privatperson killen i fjorden, trots allt.
Oerhört tragiskt. Denna unga killen hade hela livet framför sig och av alla i sin omgivning uppfattades han som en glad och rolig kille. Jag blir så ledsen över att han faktiskt mådde så dåligt att han tog det drastiska beslutet att avsluta sitt liv. Ingen kunde veta och ingen kan klandra sig själv. Jag hoppas för allt i världen att alla mina nära och kära skulle ha styrkan att be om hjälp när de mår dåligt.
Jag skickar lite extra ljus och tankar till hans anhöriga, till alla andra som förlorat någon på samma sätt, och hoppas att han hittar lugn på andra sidan. Vila i frid Nicklas.
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar