söndag 23 december 2012

Uppdatering i punktform.

Åh det är så tråkigt. Mycket av grejen för mig med min blogg är att kunna visa bilder. Nu står det att mitt album är fullt och jag måste betala för att få mer utrymme att ladda upp bilder. Som fattig student är det ganska tråkigt och jag funderar få att byta bloggportal men jag får inte riktigt tummen ur. Därav denna väldigt dåliga uppdatering, det är inte riktigt lika kul om man inte får med bilder. jag får kanske ta tag i det nu under julhelgen.

Hursomhelst. Uppdatering:

 Jag är hemma i Onsala med familjen och vi har julstökat allt vi kan den sista veckan. Städ, bakning, handling av julklappar och mat. Jag älskar julen så jag klagar inte, verkligen inte. Idag ska vi julbaka ännu lite mer, som vi gör varje år, hemma hos farmor. Ikväll är det den obligatoriska "vi-har-inte-hunnit-slå-in-en-enda julklapp-och-barnen-somnar-inte-förrän-alldeles-för-sent-pågrundav-spänning-och-vi-är-superdupertrötta"-kvällen. Vi kommer alltså att sitta runt 00-tiden ikväll och slå in julklappar när barnen äntligen har slocknat.

Jag har en fin, fin vän från barnsben som har fått sin bebis nummer två. Jag är så glad för hennes skull. Det har förövrigt varit världens babyboom runt mig, jag kan inte ens räkna hur mycket bebisar som kommit det senaste året. Jag älskar ju som sagt de små små underbara varelserna och tror att universum kanske försöker plåga mig lite. Jag vill givetvis också ha en egen familj. Jag ska önska mig det i jul, en egen familj alltså,  och hoppas att delar av den levereras under det kommande året. 

Jag kommer ingen vart med min tenta och det håller sakta men säkert på att ta livet av mig. Jag har ingen aning riktigt om hur det ska gå till när jag ska arbeta på den, eller framförallt hur den någon gång ska vara färdig. Eftersom jag inte arbetat på den den senaste veckan så tänker jag ignorera den ett par dagar till. 

För att på något sätt ursäkta mitt dåliga (eller obefintliga) pluggande så har jag färdigställt min praktikplats, eller VFS som det heter. Jag är supernöjd och kommer berätta mer senare. 

Igår spontan besökte jag och lille lillebror moster med familj, fantastiskt mysigt.  

Jag vaknade imorse med den värsta yrsel som jag någonsin varit med om. Jag var sekunder från att åka till akuten. Alltså, huvudet kändes som en ballong och jag var tvungen att hålla i mig i sängen för att det kändes som att jag skulle trilla ur sängen eller flyga iväg. Kanske något av det värsta jag varit med om. Allt svischade förbi som om jag åkte bil väldigt fort, så man inte hinner se. Kristaller ur balans sa sjukvårdsrådgivningen. Kanske. Inga hastiga rörelser men just nu mår jag bättre. Så hade jag också tänkt fortsätta. 

Imorgon är det julafton och jag ska äntligen träffa min morbror som jag inte träffat på hur länge som helst! 

Sådär. Lite uppdatering var det. 

Glömde en sak: Jag saknar er tjejer i Halmstad rätt mycket. Bara så ni vet. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar