onsdag 15 januari 2014

Överhettad

Med min fullkomligt överhettade hjärna har jag idag tagit beslutet att inte läsa klart en av mina kurser som jag läst under hösten. Detta påverkar inte min examen mer än att jag får den något halvår senare än dom andra. Jag kommer att läsa någon annan kurs under hösten, när jag inte känner mig helt slutkörd. Skulle jag mot förmodan känna att jag klarar av att göra tentan till denna kursen när omtentamen kommer så skulle det vara jättebra men det är inte vad jag planerar nu. Alla jag har pratat med anser att hälsan går före en kurs. Jag har hela tiden känt att jag måste klara av det, att jag måste kunna prestera för annars räknas det hela som ett nederlag. Något som jag idag insett att det inte är, jag har faktiskt (förutsatt att jag klarar våren) genomfört hela min utbildning. Jag kommer att sakna 7,5 poäng, vilket verkligen inte är något i det stora hela.

Jag har fina vänner som sagt åt mig att jag hädanefter bara måste göra det som är bra för mig och det jag mår bra utav så efter bara ett par dagar i Halmstad men en vecka med yrsel som inte går över kommer jag åka hem till Onsala, igen(!), för att få ytterligare behandling och hoppas hoppas hoppas att jag blir av med skiten. Nu vill jag ha en nystart med alla underbara i Halmstad och bara njuta av den sista tiden här. Så därför bestämmer jag nu att jag är tillbaka i Halmstad på måndag, utan yrsel och med nya krafter. Så det så. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar