onsdag 22 februari 2012

Alla som känner mig vet att jag alltid har fotat, väldigt mycket. Jag är själv nästan aldrig med på några foton för jag har alltid stått bakom kameran. Jag har alltid velat att det ska synas på något sätt att jag faktiskt var med men samtidigt har jag varit extremt obekväm med att vara med på foto. Jag är fortfarande nästan precis lika obekväm som innan men jag börjar vänja mig.
Det jag blir så irriterad över när jag ser alla foton från -05, 06 och 07 är att jag inser nu vilken sne självbild jag hade då. Jag tyckte verkligen att jag var helt enorm och det var jag verkligen inte! Tvärtom, vissa tider var jag ganska smal. Nu satt jag och funderade över hur jag kunde tänka så som jag gjorde och jag kom fram till att alla mina kompisar genom åren har varit riktigt smala. Nästan allihopa. Givetvis såg jag "stor" ut jämfört med dem men jag var verkligen inte tjock som jag trodde.

Detta skrämmer mig lite nu när jag ska kämpa för att tappa den vikt jag lagt på mig. Om jag fortfarande har samma skeva bild utav mig själv, så kanske jag aldrig blir nöjd. Kanske är det därför jag tycker är ett kilo är ungefär samma som noll.

Nu är jag iallafall medveten om det. Att jag faktiskt inte kan jämföra mig med alla andra.
Jag skall bara jämföra med mig själv hädanefter, i alla lägen.

2 kommentarer: