fredag 22 februari 2013

Dagen blir aldrig som man tänkt sig

Jag är i Onsala och tänkte att jag idag skulle kunna sitta hela dagen och ringa för ett jobb jag ska göra. Istället vaknar jag med migränhuvudvärk och det känns i kroppen som att jag sovit på ett hårt golv, så jag flyttar över från min säng till mammas (mammas säng är en skönaste sängen jag någonsin sovit i) och sover ett par timmar till. Vaknar och migränen är borta, bara huvudvärk kvar. Tänker att jag ska sätta igång när jag ser ett sms om att vi ska till veterinären med min katt, som vi igår upptäckte var svullen i hela ansiktet. Hon såg riktigt illa ut och veterinären är ett måste. Mitt på dagen ska vi dit dessutom, mitt i den tiden jag kan ringa. Som om det inte var nog så behövde Freija verkligen gå ut på en promenad. Så nu, ett byte säng och en kort promenad senare, är det knappt någon idé att sätta igång eftersom jag snart måste göra mig i ordning för att åka iväg med min sjuka katt. 

Frågan är varför saker och ting alltid måste hända när man redan innan har saker som måste bli gjorda. Jag kan se detta problemet hos min mamma ofta, hon har så mycket saker som måste göras att andra saker blir påverkade av det. Ibland kan man undra hur det alltid kan bli så, men faktum är att ju äldre jag blir desto mer känner jag igen mig i det hon alltid beskrivit. Att tiden inte räcker till, för det är ju det allt grundar sig i. 

Helst av allt skulle jag också vilja hjälpa min moster då de har varit sjuka mer eller mindre hela detta året. Jag skulle vilja hjälpa Jossan att packa inför flytten och jag skulle vilja hjälpa mamma med hennes nya kurs eftersom hon hjälp mig så mycket. Jag vill se mer av världen och Sverige, jag vill åka till Hamburg och hälsa på min fina extrafamilj, och jag vill ha energi att påbörja grupptentan vi skall göra nu. Jag vill hitta ett mer permanent extrajobb och jobba så mycket jag kan för att få ekonomin att gå ihop och jag inte minst vill jag träna. Jag vill börja dansa och jag vill fotografera. Jag vill åka till Österlen och njuta av naturen, jag vill också åka och hälsa på min sjuka gamlafarmor och jag vill umgås mer med min kusin. Jag vill. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar