torsdag 23 maj 2013

Dagen idag

Idag har varit en riktigt fin dag. Jag och Mille promenerade till Mariedal för att äta pizza tillsammans. Riktig kvalitetstid i sommarsolen. Efter det var jag och jobbade hos den lilla familjen som jag är hos och avlastar. Idag lämnade mamman mig ensam med tvillingarna, det gick jättebra från början tills ett av barnen började skrika. Det spelade ingen roll vad jag gjorde och ju mer ledsen han blev, desto mer ledsen blev också hans syster. Helt plötsligt stod jag där, har lyckats få upp båda barnen från golvet och hade dom båda i famnen, fortfarande skrikandes. Jag gick ut i skuggan och där tystnade de lite, strax efter det kom mamman hem och tur var väl det. Jag sa till henne precis innan hon åkte att det absolut inte var några problem, det värsta som kan hända är att de gråter, och vad gör det egentligen? Förutom att det var en pärs när de var två, för hur hanterar man två ledsna bebisar på samma gång? Skitsvårt men givetvis lär man sig efter hand. Jag tycker att dom är så himla go'a annars, och dessutom är jag där en stund och kan ge allt av mig, för jag får sedan gå hem och vila. Jag trivs iallafall superfint med familjen och tycker det ska bli kul att spendera sommaren med dom och se hur de utvecklas. 
Önskar bara att jag hade mer timmar med dom :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar