måndag 29 augusti 2011

Energitjuvar - göra er icke besvär

Bara en liten tanke jag har just nu: Vuxna människor har inga fripass. Inget "get out of jail-card". Man måste ta sitt ansvar och inte gömma sig från verkligheten eller glömma.
Man kan göra misstag och så länge man kan inse dem och försöka göra sitt bästa, verkligen göra sitt bästa - och jag hjälper gärna till - men man får fan ta sitt ansvar.

Själviska människor har inte något i mitt liv att göra, energitjuvar är vad de är.
Jag kommer alltid se till den som är svagast eller behöver mest hjälp - sån är jag.


Jag hittade en blogg som skriver om just energitjuvar - kan vara bland det mest klara jag läst på länge. Jag har inte läst något i hennes blogg förövrigt men detta kändes mitt i prick - precis det jag vill förmedla!! Läs inlägget här - energitjuvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar