söndag 16 oktober 2011

Första natten i nya lägenheten

Mamma och Victor åkte precis hem, nästan allt är ordning och reda.
Vi började flytta igår och då vart hela familjen med, vissa hjälpte till mer än andra!
Idag vart det bara vi tre, samma sak här, vissa hjälpte till mer än andra :) Nu är alla stora grejer på plats och bara små pill kvar, såå skönt! Jag kan inte fatta att jag sitter här.
Själv. I min studentlägenhet. I Halmstad. Känns lite konstigt.

Det känns himla bra men det kändes ändå konstigt när mamma och Victor skulle åka. Ska jag vara här själv liksom? :) Konstigast var ändå igårkväll när vi kom hem till Onsala igen och man tänker automatiskt att man ska till sitt rum och lägga av sig sina saker. Nähe, jag får låta dem ligga kvar i hallen för i mitt rum var det visst kolsvart och ekade.

Underbart gott var det iallafall igår kväll när Mille skulle sova och kom och la sig i min säng tills mamma kom med vällingen. Lika gott var det när han kom, varm och go, imorse när han precis vaknat och kröp ner i min (hans!!) säng.

Hur lustigt det än må vara, så är jag glad över att det inte kommer vara ett himla liv på mornarna, att man kommer kunna plugga ostört och att kunna starta lite på nytt.
Och jag vet att de finns där hemma. Alltid, precis när som helst.

Nu måste jag återgå till pluggandet som det inte blivit något av i all flyttkaos!
Kram och godnatt!

3 kommentarer:

  1. Det blir säkert toppen! Lycka till med pluggandet.

    SvaraRadera
  2. Sanna!
    Så fint du beskriver dina känslor i samband med flytten till Halmstad. Jag önskar dig all lycka till med studentlivet. Utbildningen verkar hur spännande som helst. Och som sagt, familjen finns alltid där för dig! Puss o kram mormor

    SvaraRadera
  3. Tänk vad fort allting har gått och vad mycket
    som ändå hinner hända under tiden.
    Puss och kram till dig älskade du!

    SvaraRadera