onsdag 12 oktober 2011

Hur stora är ens vardagliga problem, egentligen?

Jag sitter mellan alla mina lådor, de som skall packas i, de som ska till Halmstad och de som ska vara kvar hos mamma och pappa. Jag inser när jag sitter här att jag har sjukt mycket saker, vad ska jag göra av allt? Om man har bott i en ganska normalstor tvåa, till en pytteliten etta så blir det lite skillnad, minst sagt. Och massor av annat att göra!

Jag vill i detta inlägg också skicka en tanke till den 14-åriga flicka som tog sitt liv när hon ställde sig framför tåget utanför Kungsbacka. Så ung.

Jag tycker det är problematiskt att få ihop mina saker och allt jag behöver göra inför flytt till ny stad och visst, man ska inte jämföra sig och sina problem med andras då det är min vardag jag lever i, men jag kan inte föreställa mig hur fruktansvärt hopplöst livet måste ha känts för denna tjej. Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar