onsdag 19 oktober 2011

UFO

Sitter framför tv:n och känner mig som ett UFO. Jag fick gå hem från skolan efter tjugo minuter imorse då huvudvärken vart så illa att jag knappt kunde titta på någon utan att lipa. Då känner man sig väldigt vuxen, eller hur!?

Efter att grannen ovanför mig levde rövare med sina vänner tills klockan var ett igår natt så var jag knäckt redan då men trodde nog att jag skulle klara av dagen ändå.
Oerhört tacksam över att jag har en så bra läsgrupp som tyckte att jag skulle hem och sova, och som förstod mig. Det är guld värt när man mår som jag gjorde!

När jag vaknade förut så gick jag upp till grannen och sa till honom att det är himla lyhört och att det vore bra om han tänkte på det. Det visade sig att han går på gymnasiet och kanske inte tänker på hur mycket man hörs när man håller på som de gjorde. Han är inte äldre än lillebror, så jag kunde inte vara jättearg :)
Nu kom också hyresvärden och lämnade en lapp som han skrivit till alla boende att man måste ta hänsyn till alla andra boende, då alla är studenter och alla måste kunna plugga ostört. Detta efter upprepade klagomål. Ganska skönt tycker jag, då var det inte bara jag som överreagerade!

Nu ska jag äta och lägga mig framför tv:n och bara vara.

1 kommentar:

  1. tönt som klagar hos hyresvärden lilla flicka du. måste ha ett tråkigt liv :P

    SvaraRadera