torsdag 26 april 2012

Mardrömmar

Inatt drömde jag mardrömmar hela natten. Alla som känner mig vet att jag hatar spindlar, skulle helst se att det inte fanns några spindlar överhuvudtaget på vår jord. Min första dröm handlade om just som äckliga krypen. Från början var det bara överdrivet mycket spindlar runt omkring mig men sedan var de färre och färre men också större och större. De skulle också vara på mig och jag försökte febrilt att få bort dem från min kropp. Det var så fruktansvärt. Det sista i drömmen var det en enorm spindel, stor som en hand med långa äckliga ben och väldigt hårig, som var tvungen att vara PÅ mig. Fruktansvärt med andra ord. När jag vaknade tog det lång tid innan jag insåg att det inte var på riktigt och att det inte fanns några här på mig men det tog nog en timma innan jag hade lugnat mig helt och det var nog mest tack vare att Nicki ville bli klappad på så jag kunde fokusera på något annat.
När jag tillslut somnade om så började nästa mardröm på stört. Nästa sak som jag alltid har haft väldigt jobbigt med är bränder i hus. När jag var liten samlade jag mina viktigaste saker i kudden och sov på den så att jag kunde ta den med mig om det skulle börja brinna. Jag har inte velat bo på någon annan våning än första för att jag ska kunna ta mig ut lätt och om jag måste bo/sova någonstans högre än så så planerar jag nästan ihjäl mig om hur jag ska göra om det mot förmodan skulle börja brinna. Hursomhelst, jag drömde att vårt hus brann ner och att jag inte visste vart någon fanns, familjemedlemmar och djur, även några vänner var med. Det brann helt fruktansvärt och jag visste ingenting om någonting. Helt plötsligt skulle vi få en andra chans att tömma huset innan det skulle brinna upp igen, på mindre än en timma. Den stressen som jag kände då var helt otrolig, när jag vakande var jag helt svettig. Precis som jag kände mig i drömmen, både av allt springande omkring letande efter det viktiga i huset, av värmen från elden och inte minst av stressen. Hjärtklappning.

Någon som skulle vilja försöka sig på att analysera mina drömmar? Fy.

Inatt ska jag sova utan sådana drömmar. Jag ska drömma om mjuka kattungar, ljuvliga rosablommande körsbärsträd och bebisdofter. Ok brain?

1 kommentar:

  1. Vilka fruktansvärda drömmar! Fy vad hemskt att ha två sådana mardrömmar på en natt!

    SvaraRadera