söndag 1 januari 2012

Nyår

Hela veckan stod jag i valet och kvalet om jag skulle se till att försöka ta mig ner till Halmstad för nyår. Av diverse anledningar blev jag kvar i Onsala och det är faktiskt så att jag inte bryr mig så mycket om nyår, även om det just detta året lockade väldigt mycket. De senaste åren har jag stuntat i nästan allt vad nyår innebär. Nyårshypen har inte intresserat mig. Jag har varit hemma med familjen, ätit gott, druckit lite skumpa och skjutit en och annan raket. That's it. Och jag har gillat varenda sekund utav det!

Igår var vi inne i Göteborg och tittade på GP's nyårsfyrverkerier. Det var väldigt dimmigt och massor av folk så tyvärr såg man inte så mycket. Vi hade dessutom lillkusin och ett till extra barn med oss in så vi vuxna var mest koncentrerade på att de skulle kunna se något. Precis när vi kommer hem och har startat med maten så ringer en god vän till oss som hade hört att vi firade själva, och sa att vi minsann var tvugna att lämna allt där vi stod och komma hem till dem. Sagt och gjort. Maten som, som tur inte hade mer än påbörjats, fick lämnas för att göra oss iordning och åka iväg. Vår vän, som äger resturang i Kungsbcka, hade som vanligt gjort världens godaste mat! Vid tolvslaget var vi ute med ungar och hundar och det gick faktiskt väldigt bra. Freija var inte jättelycklig men inte så särskilt rädd heller. Mille, han levde livet vill jag lova. Att vi hade egna fyrverkerier gjorde liksom hans kväll. Efter tolvslaget så började det dansas och Mille dansade må ni tro. Tills vi skulle åka hem, nonstop, ändå till klockan var strax innan tre.
Så trots att jag inte skulle fira nyår så något särskilt detta året så blev det så iallafall!


Jag har svårt att fira att det är nytt år. Vad är det man firar? Det finns så mycket saker i världen som händer varje dag och som är jättejobbigt för folk världen om. Jag undrar liksom vad som ska hända bara för att det är nytt år. Jag kommer säkert att ändra åsikt i framtiden men just nu känner jag inte att jag förstår vad skillnaden är från 23:59 och 00.01. Ingen som helst. Fest som fest. "Nyårslöften" kan man också ge när som helst. Fruktansvärt pessimistiskt, jag vet. Jag ska bli en nyåsopimist någon gång i framtiden. Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar