torsdag 19 januari 2012

Update

Denna veckan har varit ganska lugn på skolfronten. Vi har haft lite att läsa, bara haft två föreläsningar och ett läsgruppstillfälle. Vi bytte läsgrupp, igen, och denna läsgruppen jag hamnade i nu känner vi inte varandra så väl sedan tidigare. Fördel eller ej när vi ska ha en gruppexamination? Återstår att se! Vi använde iallafall inte vårt första läsgruppstillfälle till det vi borde, vi tjatade mest massa strunt :)

På hemmafronten har jag haft desto mer att göra. Jag kan inte riktigt förstå hur det kan finnas så mycket att göra när man bor så litet. För jag har nog mer eller mindre hållt på att greja här hemma hela tiden jag varit här. Jag tog en paus i tisdags och gick hem till Susanne för sconesmys. Jag bakade inte så mycket, satt mest i soffan och tittade på handboll dock :) Två av tjejerna skulle boka en resa till Egypten, all inclusive. Vill jag åka med? Hell yes!! Kan jag åka med? Nja, det ekar lixom i plånkan.
Jag får nöja mig med sverige, in wintertime, utan vinter. Igår var jag nere i stan med Lottis på lite lunchshopping utan någon shopping. Förutom present till Mille. Det tog oss fyra månader att få till en träff här, undra hur lång tid det dröjer tills vi tar oss i kragen nästa gång?

Kvällen igår spenderades zappande mellan Milan-Novara, Golden Globe-Awards och El Clásico. Milan var mindre intressant tyvärr, hände inte särskilt mycket. Golden Globe är alltid lika kul att se eftersom jag älskar galor! Men El Clásico , va fan! Som tur var så tog Barcelona hem vinsten men det var ju inte mycket fotboll där inte. Såg mest ut som teater och värst var Pepe. Han borde inte få lova att spela boll. Pinsam.

Idag är det tvätt på schemat, all day long. Jag passar också på att lägga över mina foton som jag har på skivor, överallt. På tiden om man säger så. Sen är det handboll.
Späckat hemmaschema idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar