torsdag 8 december 2011

Händelserika dagar gillar vi

Nyss hemkommen efter en händelserik dag. Dagen startade, som alltid nu när det är december, med julkalendern. Det är sanslöst hur mysig den är i år. Jag har inte sett på julkalendern på år och dar men detta året kan man inte låta bli :) Efter det var den en tidig tur med massor av olika ärenden ner i stan med Lisa. Bjuden på supergooood tomatsoppa á la Lisa till lunch, repetitioner av rollspel för att sedan bege sig till skolan för själva rollspelet. Jisses va det var roligt att se de andra, värre att göra själv. Det är lustigt hur en människa som jag som kan tjata hur länge som helst, blir näst intill stum när man ska göra det inför folk!
Efter var det middag, åter igen á la Lisa, med Bella och Lisas smaskiga hamburgare. Det är så skönt att ha någon här som gärna lagar mat och som dessutom gör det så gott! :)
Efter maten var det spännande handboll och laddning inför JulLotta på Lisebrg där Bella och hennes familj var med, med resten av tjejerna. Supermysigt men skitvädret fick mig att gå hem ganska tidigt. Dessutom vaknade jag kvart i ett inatt av att det stod någon och skrek på gatan utanför mitt hus. Jag hade seriöst hjärtklappning i 20 minuter efter det och kunde inte somna om på ett par timmar. Det lät som att han som skrek var en äldre man, som skrek på engelska och det skar verkligen, rakt in i hjärtat på en. Fruktansvärt! Gissa om jag vart helt vettskrämd!

Jag hoppas att ingen väcker mig på det viset igen! För att inte vara livrädd så är det nu kärleksfilm som gäller :) Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar