fredag 9 december 2011

Två godkända tentor

Idag hade båda våra tentor blivit rättade och klara. Vi vart o hämtade dem precis efter lunch och först kände jag mig ganska nöjd med att de var godkända. När jag kom hem var jag mindre nöjd helöt plötsligt. När jag har kämpat med något och verkligen försökt sitt bästa att få ihop det så kommer man i något slags antiklimax när man lämnar in det. När man får det tillbaka har man verkligen INGA förväntningar, noll. Jag hoppades för allt i världen att de skulle vara godkända, några i gruppen har fått VG och det är klart att jag också vill ha det. Därför kände jag mig jättebesviken när jag fått G, som egentligen är bra. Efter lite surande, maniskt tvättande och städande så känns det lite bättre. Jag behövde sura lite bara. Nu ska jag försöka vara nöjd med två godkända tentor. Det hade verkligen sugit att få underkänt och behövt göra om dem, såhär precis innan jul. Nu är det förändringsarbete som gäller! Det kan bara blir bättre! :)

Förutom att man nästan blåser bort när man ska hämta tvätten, så ska jag försöka njuta av kvällen hemma när det piskar mot rutorna. Hoppas tvätten inte tar för lång tid så jag kan njuta av god mat och idolfinal!

1 kommentar:

  1. Det spelar ingen roll om man får G eller VG, det enda viktiga är att de är godkända. Men jag känner igen det där med att man liksom hamnar in något slags vakuum efter en avklarad tenta... Det känns som om det borde hända något mer, något mer storslaget, både när man lämnar in den och när man får tillbaka den.

    SvaraRadera