tisdag 13 december 2011

Simon och ekarna

Var o såg Simon och ekarna i lördags med tjejerna. Det var en bra film men vi tyckte allihopa att den blev lite seg mot slutet. Svenska filmer blir lätt väldigt tunga, de känns så nära på något sätt. Det är miljön och språket som gör det.  Amerikanska filmer är ofta mycket mer brutala och läskigare på ett mer psykat sätt. Jag funderade över män som hatar kvinnor. Det är en sådan film som jag sitter på nålar hela tiden som man ser och jag mår nästan illa när jag ser det. Mycket för att det är på svenska, i miljöer som man kan känna igen. Men med de amerikanska psykade sättet att filma och de resurer som finns därigenom, tillsammans med vår miljö... Jag vet inte om jag klarar av att se en sådan film!

Men tillbaka till Simon och ekarna, det var en väldigt bra film som satte sig djupt så därför måste jag ju rekommendera andra att se den!

Bild från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar