onsdag 24 oktober 2012

Ett "tycka lite synd om mig själv"-inlägg

Igår stressade jag nästan ihjäl mig på morgonen vilket resulterade i huvudvärk. Jag trotsade huvudvärken och gick på en tvåtimmars promenad på underbara Galgberget med Jossan och huvudvärken var som bortblåst. Ända tills vi kom tillbaka ner mot stan. Ju närmre hemåt vi kom, desto mer kom huvudvärken smygandes. Jag klarade av att både gå promenad och att inte köpa cola trots huvudvärken och kände mig himla nöjd med det. Ända tills jag kom hem då jag var tvungen att duscha och att laga mat, vilket jag kan lova var en pina. Klockan sex la jag mig i sängen och sov i två timmar. När jag vaknade klockan åtta mådde jag likadant och bestämde mig för att lägga mig för natten, vakande vid tio och fick leta igenom varenda väska och varenda låda för att hitta någon huvudvärkstablett. Jag hittade en och la mig igen, jag vred mig i sängen tills den började verka, vilket den som tur var gjorde för en gångs skull. Under hela denna tiden hade jag ångest över att jag inte hade hunnit läsa de artiklarna jag skulle läsa för skolarbetet tills imorgon. Trots 13 timmar migränsömn blir man faktiskt inte särkilt pigg. Nu har jag ändå tagit mig igenom en artikel, heja mig! 1 down, 3 to go!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar