söndag 28 oktober 2012

Skrivandets fördelar

I hela mitt liv har jag skrivit väldigt mycket. Jag har haft mycket galna fantasier som jag skrivit och jag älskade när vi skulle skriva saker till svenskan i skolan. Det var det bästa jag visste. Jag kunde sitta på lektionerna i högstadiet och bara skriva när jag borde gjort annat. Jag skrev mycket obehagliga saker som jag inte själv förstår, inte ens idag. Jag kunde kanske ha blivit författare istället :) 

Hursomhelst så har jag tappat den delen av mig själv de sista åren, jag har glömt bort hur viktigt det är för mig att skriva av mig av mina erfarenheter. Idag skrev jag åter igen om en av de största upplevelserna i mitt liv, jag fällde en hel del tårar emellanåt. Jag har skrivit om detta flera gånger,. Upplevelsen är den samma men jag har kommit längre som människa och ser nya vinklar. Jag kan sätta ord på känslorna. Jag behöver det, kunna se och sätta ord på de händelser som har gjort att jag handlar och tänker som jag gör idag. Livsviktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar