onsdag 28 november 2012

VFS

Idag fick jag svar efter tre veckors väntande om min praktikplats, ett nej. Det hade varit så alldeles fantastiskt om jag hade kunnat vara där, då de arbetar mycket med alternativmedicin men kombinerat med traditionell medicin. Jag vill så gärna arbeta åt det alternativa hållet när jag är färdig eftersom det är det som intresserar mig allra mest. Annars är jag mycket för barn och ungdomar (surprise?!) 

Nu har jag alltså ingen aning om vart jag ska vara. Jag vill givetvis vara någonstans där jag känner att jag verkligen får ut något utav det. På ett ställe som jag själv gärna skulle vilja arbeta på, ett ställe som jag kan genomföra ett projekt som jag tycker är riktigt intressant. Inte bara för att vi måste. Någon som har en bra idé ? 
Vi ska alltså genomföra ett projekt där vi ska vara, som vi formar tillsammans med vår kontaktperson på stället. Vi ska alltså inte ha praktik utan verksamhetsförlagda studier som det så fint heter. Vi ska kunna vara med i verksamheten och se hur det fungerar och samtidigt genomföra ett projekt, det bör alltså vara stor fördel för verksamheten att få dit oss :) 

Suck. Jag har ingen aning nu. Tips mottages gladeligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar