måndag 12 november 2012

Matlagning, Álvaroabstinens och Zlatan

Jag brukar vara bättre på att laga mat "i tid" när jag är hemma i Halmstad än vad jag är uppvuxen med. Idag lyckades jag dock inte. Jag vet inte ens om jag kan kalla det middag. Baguetter med mozzarella i, ananas och té. Fantasin var på topp som ni förstår, jag skyller på huvudvärken. 

Jag har märkt att jag ofta saknar Spanien när jag har huvudvärk. Jag tror det har att göra med att jag mådde väldigt bra när jag var där i förhållande till annars. Det var ett gäng bra månader. Det är ju så att bebisar har en tendens till att få mig att må väldigt bra och "glömma" bort huvudvärken. De luktar ju så gott att det är omöjligt att tänka på annat :) Lilla Álvaro är ju inte direkt bebis längre men oj så man kan sakna någon. Idag är därför en sådan dag. En sådan dag som jag letar resor så det står härliga till, kanske skulle jag kunna skrapa ihop till en liten resa trots att jag är student? Någon gång i framtiden...  



Nu ska jag titta klart på fotbollsgalan. Zlatan är bra fin. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar