lördag 26 november 2011

Hundlängtan!

Mer eller mindre hela förmiddagen idag har spenderats framför blocket trånande efter underbara valpar. Jag tycker det är väldigt tomt att bo själv och tanken var inte direkt att jag skulle flytta ifrån Freija.

Freija har vuxit upp på landet, i stor familj, med katter och allt vad detta innebär. Dessutom leker hon och Mille hela dagarna tillsammans. Jag kan bara inte ta henne därifrån. Det skulle vara jättetrist för henne, eftersom hon är van vid så mycket liv och det skulle spillas många tårar från familjen. Därför får hon vara kvar där hon kan leka hela dagarna och kunna fortsätta springa ut och in, nästan precis som hon själv vill.
Men jag då? Jag vill inte vara ensam. När Freija var hos mig ett par dagar insåg jag hur mycket det ger en att inte vara själv. O inte minst att man kommer ut på ett annat sätt.
Dessutom är Freija så stor så en liten lägenhet är inte så kul för henne då...

Samtidigt känner jag lite att jag inte vill binda upp mig, så jag inte kan göra något. En vän till mig i Halmstad har hund, men hon har också vänner där nere som kan passa henne när hon behöver hjälp. Frågan är hur mycket man gör egentligen? Man spenderar ganska mycket tid hemma, eller bara träffar vänner, o då kan ju en hund vara med! Det tåls helt klart att funderas över ordentligt och jag undetiden sitter jag som trollbunden framför nätet!

Titta bara på de här, de är så fina att det är inte klokt!
Bild lånad från blocket.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar