onsdag 21 mars 2012

Ocoolt

Jag lovade mig själv förra året att inte titta på BB, jag följde set slaviskt. Sedan sa jag att jag aldrig ska följa något sådant igen men visst tittar jag även detta året på BB. Förra året tyckte man att vissa saker var grisiga men detta årets BB är så svinigt. Inte bara till hur de ser ut att ha det där inne men allra mest hur de beter sig mot varandra. Förra veckan var det fullt med pranks och det var kul till en viss gräns. Samma gäller det diskussionerna de har där inne, givetvis går de varandra på nerverna men det har eskalerat så kopiöst och går verkligen över gränserna. Man kan inte förvänta sig något annat men att det ska vara dagisnivå på det hela är skrämmande.

Jag förstår att folk vill åt själva utmaningen med att vara där inne och dessutom vinna pengar om man klarar av det. Däremot förstår jag inte hur man kan vilja vara fri för hela svenska folket att iaktta 24/7. Sen är det ju dom som bara är där för att bli kända, som
inte är intressanta på något annat sätt än att de kan skapa rubriker. Löjligt.

Vissa där inne är värre än andra, och eftersom folk ska bli så upprörda om man nämner namn låter jag bli. Alla vet vem jag menar ändå. Jag kan inte förstå hur de kan sätta in en sådan person i huset och sedan låta honom mobba deltagare efter deltagare. En har valt att lämna och en ville nu lämna. Han förnedrar de andra så jävligt och har så låg nivå på sina argument att man blir mörkrädd.
Så den stora frågan är; hur fan kan detta få lov att visas på tv? Hur kan tv4 acceptera mobbing på det viset? Vad sänder han (och vissa andra) ur för signaler egentligen? Tänk så många som sitter hemma och försvarar honom och hans beteende. Det är fruktansvärt.

Jag trodde att han skulle vara en ganska skön typ men han har verkligen bevisat motsatsen. Jag hoppas innerligt att alla unga och lätt påverkbara människor i Sverige förstår bättre än att försvara det han sysslar med.

Det är så jävla ocoolt att mobbas och göra personliga angrepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar