måndag 19 mars 2012

Dirty Dancing

Fastnade framför Dirty Dancing ikväll. När jag var i Spanien såg jag den flera gånger men sen dess har  jag inte sett den. Då funderade jag inte så mycket av hur de pratar eller ser ut.
Alltså, filmen är från -87, året innan jag föddes och iochmed det så ser alla ut som mamma och pappas kompisar från filmer när jag var liten. Det är fantastiskt roligt. Sen är det den lilla detaljen att allt är så överdrivet, något som en kärlekssuktande Sanna inte tänkte på sist.
Jag är kanske fortfarande lika kär i kärleken som jag var då men nu skrattade jag ändå lite (läs mycket) under filmens gång och det är ju inte riktigt en komedi.

Så summan av detta är att det är himla cheesy men det må ändå vara en riktig klassiker bland kärleksfilmerna och då kan ju inte en tjej som jag annat än att gilla den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar