söndag 13 januari 2013

Relationer och dess mening

Det är väldigt lustigt när man tänker på hur saker kommer och går i ens liv. Hur vissa personer är hela ens liv och vardag i en period för att sedan försvinna ur det. Jag tror att allt har en mening och att de personerna som kommer för en kort period är där just då för att hjälpa mig att utföra något eller lära mig något. Många av de som jag kan se hur jag genom åren blivit verkligt påverkad av, har haft en riktig mening. Jag kan nästan se meningen med deras plats i mitt liv, just under den perioden. Min första pojkvän var en sådan. En sådan person om skulle lära mig saker och ting om livet, där och då. En räddande hand i en osäker värld. Det vi hade där och då var så fint. Däremot inget jag vill ha igen. Jag kan se meningen med det vi hade och hur bra det var då.

Sedan finns det dom, som gjort stor påverkan på mig, som jag inte riktigt kan lista ut varför jag haft dem i mitt liv. Sådana personer som jag tänker på varje vecka utan att jag träffat eller pratat med dem på evigheter. Hade jag inte tänkt på dem eller haft en mängd känslor kring personerna i fråga så kan jag tänka att de bara var en av alla som man möter utan att det är meningen att de ska betyda någonting, men nu har jag som sagt massa tankar och funderingar kring de relationerna. Varför har jag lagt ner så mycket tid och energi på det när det bara runnit ut i sanden eller jag har blivit sviken och besviken gång på gång. 

Igår funderade jag mycket på det och visst fylls man av en stor saknad av vissa, man undrar varför vi inte har kontakt och om det är jag som gjort något fel. Som ni förstår så funderar jag nästan ihjäl mig på vissa saker och jag har gått igenom relation för relation så många gånger i hopp om att jag ska hitta vad avgörandet var, att jag istället nästan bara blir irriterad. Det finns många relationer som jag skulle vilja ifrågasätta och också återuppta men varför ska jag göra det? Jag har gjort det så många gånger, lagt saker bakom mig. Jag vill ha någon form av bekräftelse. Jag vill veta att jag också är värd att funderas över och saknas. 

Jag hoppas att vissa av de relationerna kommer att återupptas, och jag ska göra mitt bästa att vara i nuet och ta tillvara på de relationer jag har idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar