tisdag 8 januari 2013

tankar om huvudvärken

Jag funderar över min huvudvärk. Jag mår alltid lite bättre när jag är där jag inte "borde" vara. Alltså, där pressen inte finns. Jag har mått ganska bra över julhelgen, inga riktiga migränanfall, bara lite huvudvärk som faktiskt gått över rätt så snabbt. Nu när jag är på plats där jag tycker att jag mår som bäst så kommer världens migrän som golvat mig totalt. Jag var i skolan mot alla odds förut och mådde helt okej då men när jag var påväg hem så kom den sakta krypandes igen för att sedan kasta sig på mig så fort jag kom innanför dörren. Och vad fanns innanför dörren kan man då undra? Jo men det kan jag tala om för er, min tenta. Jag måste alltså komma på ett sätt att hantera all press och sådant som jag inte kan ta bort ur mitt liv. För visst finns saker jag kan välja bort, relationer som suger musten ur en eller saker som jag inte måste göra. Däremot finns de relationer som man inte kan välja bort (som ändå suger musten ur en) och de saker jag måste göra.

Jag vet att flera har uppmärksammat och sagt detta till mig tidigare och jag har varit medveten om det men nu var det som ett slag i ansiktet på mig. Jag ska arbeta med att lösa detta. Och det kommer jag göra.


1 kommentar:

  1. Prova att sitta någon annanstans än hemma. Kanske är ett hjärnspöke som du kan lura genom att sitta på typ bibblan =)

    SvaraRadera