fredag 8 mars 2013

kvällspladder

Dagarna går just nu väldigt fort och jag hinner mycket men ändå så lite. Kanske hinner jag nästan allt jag måste men ganska lite av det jag vill. Just nu är det grupptenta som görs, vilket tar upp nästan hela dagarna. Som tur är så har vi en fin grupp som gör att dagarna går fort. Vi har dessutom lyckats komma väldigt långt och har inte mycket kvar, helt fantastiskt skönt. Jag ska i helgen göra mitt bästa för att försöka påbörja nästa tenta, som är i två delar. För känslan av att faktiskt vara ute i god tid är himla skön. Dessutom finns kan jag då ha möjlighet att jobba under veckan, vilket är tvunget att det finns tid till. 

Just idag längtar jag himla mycket efter alla hemma, speciellt när jag vet att alla är lediga och är hemma tillsammans samtidigt som jag också är ledig. Fast inte hemma med dom. Utan hemma i Halmstad. Jag ska nog inte klaga dock, eftersom jag sedan kommer att få dras med dom i minst två månader. Något säger mig att jag ska njuta av lugnet och tystheten som infinner sig här och nu. Sen kommer det att vara andra bullar. Det där med hemma är svårt, både här och där. Ganska fint att ha två ställen som är hemma, och verkligen känns som hemma. 

Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på en film, med tända ljus och lugn och ro.
 God natt och trevlig helg mina vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar